dissabte, 11 de febrer del 2012

FLL Tarragona: tots vam guanyar.


Els companys floaters ja han parlat una mica sobre el funcionament. Com veieu es tracta d’una competició on es valora més coses, a banda de la puntuació del robot. És molt recomanable col·laborar com a voluntari o participar ( potser serem professors/entenadors algun dia...), ens ho vam passar molt bé!

Per fer una crítica constructiva...
Com tots els que vam viure la competició: participants, pares, monitors,...no vam entendre que l’últim equip en l’única classificació pública (puntuació aconseguida amb el robot dissenyat), guanyara la competició. No estic en desacord amb la decisió perquè tots sabíem que les presentacions i els valors observats són molt importants per a la classificació final, però cap assistent vam comprendre la situació. Penso que els criteris d’avaluació, si són tan importants com per fer variar tant l'única classificació mostrada, s’han d’explicar. Fins i tot, s’hauria de poder veure la puntuació de tots els indicadors i no només del robot. Perquè va portar una mica de polèmica.  Han de ser els alumnes/participants conscients de la qualificació de cada part del seu projecte per a poder analitzar el seu aprenentatge/èxit? Com ja sabem, és convenient i motivador.

Encara que es van haver de modificar els horaris a última hora, m’agradaria fer una valoració positiva al fet que no vinguessin tots els equips apuntats: menys horaris per competir i més voluntaris per a cada equip. Es va fer molt llarg per als nens (almenys per als que nosaltres acompanyàvem) i amb la ràtio de 3 floaters/grup era més divertit i fàcil. L’entrenadora de l’equip que acompanyàvem Noèlia, Xavi i jo  ens va indicar que hauria necessitat del suport de més d’un floater si només hagués pogut tenir-ne un (com era la idea original). 
Les copes fetes amb Lego


En el nostre cas, vam poder acompanyar un equip de joves amb necessitats especials. Vam poder connectar ràpid amb ells. Joves amb distintes maneres d’expressar-se, molt afectuosos, que havien aprés treballant de manera cooperativa i que van saber demostrar-ho a la competició. Ho van fer molt bé. Va ser emocionant, molt emocionant. L’entrenadora (professora orientadora del projecte) avaluava l’activitat positivament abans, fins i tot, de començar la competició. 

Aquesta serà una vivència inoblidable per mi, d’aquestes que volem fer còpia de seguretat.

2 comentaris:

  1. Molt bé nena! Completament d'acord amb tot i encantada d'haver-ho compartit amb tu!

    ResponElimina
  2. Quan vaig saber que no podia venir a la FLL (motius de logística familiar) em va saber molt de greu perquè intuîa que havia de ser una bona experiència, però ja veig que m'havia quedat curta i que em vaig perdre molt més del que m'imaginava. M'alegro que vosaltres en poguéssiu gaudir i espero no perdrem'ho els propers anys i trobar-vos a molts de vosaltres.

    ResponElimina