dijous, 22 de març del 2012

La separació d'alumnes no afavoreix l'aprenentatge

La Fundació Bofill ha presentat un informe "Junts a l'aula", elaborat a partir d'un seminari de nou sessions amb una trentena d'experts i l'assessorament d'especialistes internacionals, amb el qual denuncien que la pràctica de separar els alumnes tenint en compte el nivell acadèmic pot arribar a triplicar el fracàs escolar.

L'entitat reclama una atenció individualitzada, a l'estil dels països nòrdics i en consonància amb el que diu la llei d'educació de Catalunya (LEC) i amb la pràctica dels últims 20 anys al nostre país.

La Fundació Bofill proposa, entre altres idees, que es reudeixi el currículum amb l'objectiu de crear una "cultura comuna" entre els alumnes que se centri en "les àrees més essencials", entre les quals cita la llengua, les matemàtiques, la ciència, la cultura, l'art i l'esport. També proposa que hi hagi igualtat de recursos entre els centres, respectant-ne l'autonomia i tenint en compte que tenen necessitats diferents, i que la pública assumeix més alumnes amb dificultats que la concertada. A banda, apunta que quart d'ESO mantingui un tronc comú per a tot el grup, sumat a matèries optatives o específiques.


Aquí teniu el link:
http://www.324.cat/noticia/1654912/catalunya/La-Fundacio-Bofill-denuncia-la-practica-generalitzada-als-instituts-de-separar-els-alumnes-per-nivell

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada